„BRUTÁLNÍ“ PRO-OČKOVACÍ KAMPAŇ: Jako copywriter, který má v popisu práce vědět, jak lidi fungují a na co slyší, bych raději využil dekádami prověřený přístup (virbl, prosím!) „reason-why-copy“. To v praxi znamená: vysvětlovat, vysvětlovat, vysvětlovat. Nejdůležitější slovo v kampani je pak PROTOŽE (odpovídá na klientova vnitřní „proč?“).
Reason-why-copy je ideální pro nákladné, nové, nevyzkoušené, kontroverzní a/nebo složité produkty (což vakcína nepochybně je). Potenciální klient možná má sympatie pro váš produkt nebo službu. Zároveň do vašeho vesmíru VŽDY vstupuje s otázkami, nedůvěrou, obavami. Nechce se „spálit“.
A víte co? To je naprosto v pořádku! Jen blázen kupuje (konvertuje) bez otázek a impulzivně. Kdo rychle dává, dvakrát dává.
Proto je reason-why-copy vždy o krok před klientem, předjímá jeho vnitřní zmatky a otázky, pojmenovává je…
… a poctivě (ale chytře) na ně odpovídá.
Tím a) ukážete klientům, že jejich obavy berete vážně, že jsou „normální“, b) budujete důvěru, protože nic nezastíráte, c) nepředpokládáte, že klienti vědí to, co vy, a neděláte tak z lidí blbce, d) získáváte si svoje publikum.
Lidé mají svaté právo nedůvěřovat a ptát se. Nejlepší odpověď pak je: OK, bereme – a tady jsou naše pravdivé odpovědi. Názor si udělejte sami.
Strašení smrtí jen ničí imunitu. Zvlášť starším lidem odkázaným na mainstreamová média.
Je mi jich líto.