B2B COPYWRITING: JAK KOMUNIKOVAT S FIRMAMI

Otázka, jak se liší copywriting, pokud neoslovuju koncového zákazníka „z ulice“, ale firmu, má celkem jasnou odpověď:

Nijak.

(Resp. v jediném detailu, viz níže.)

I když píšete pro firmu, text, video nebo jiný výstup uvidí konkrétní člověk, z masa a kostí, se svými problémy, sny a starostmi.

Námitka: No jo, ale on to může být top manager, který má „rozhodovací pravomoc“!

No a co? Tu má i ten „zákazník z ulice“. I on/a se rozhoduje, jestli u vás utratí peníze, bude vás volit do parlamentu nebo jestli vezme za svůj váš světonázor. Prostě jestli „konvertuje“.

V B2B i B2C komunikaci jde o totéž, typicky v této posloupnosti:

⚜️ Zaujmout titulkem nebo prvními pár vteřinami videa rozptýlenou pozornost někoho, kdo na vaše sdělení není automaticky zvědavý, pravděpodobně nemá čas a jediné, co ho zajímá, je řešení jeho problému.

⚜️ Stručně a šťavnatě sdělit informace, které mají pro příjemce hodnotu a řeší nějaký konkrétní problém, a tak ho přesvědčí, aby konal: Nakoupil, objednal, vyzkoušel, pozval vás do tendru.

⚜️ Dát pádný důvod, proč rozhodnutí neodkládat.

⚜️ Říct si o konkrétní akci (CTA).

Ani případě B2B neuděláte chybu, když mu tohle všechno naservírujete „na stříbrném podnose“. Tedy tak, aby příjemce mohl bezpracně „prodat“ dál.

Komu?

Svému nadřízenému.

Ano, v B2B komunikaci je fajn benefity produktu nebo služby pro koncové zákazníky zmínit, samozřejmě.

Rozhodující ale často je, jestli se vaše nabídka vůbec dostane k CEO nebo CFO. A to závisí na tom, jak dobře popíšete benefity pro toho, kdo v rámci dané organizace tu nabídku protlačí.

I on/a z toho musí něco mít. I on/a musí argumentovat „výš“.

Může to být úspora nákladů, možnost povýšení, využití trendu… anebo prostě to, že zazáří na příští poradě.

Říkám tomu „benefity pro ego“. Fungují velmi dobře.

Máte zájem o spolupráci?

Podívejte se na přehled mých služeb
a vyberte si tu pravou.

Kontaktujte mě

Vojtěch Untermüller
Pod lipami 2563/29
Praha 3 130 00

IČO: 71620915
DIČ: CZ7806250144
GDPR