RESTART VLÁDNÍ KOMUNIKACE

Tak jsme si všichni zaplatili další vládní kampaň.

Co mě k ní napadá z pohledu copy:

Plusy:

🍁 RESTART ČESKA je dobrý název. Krátký, rytmický, zapamatovatelný.

🍁 Kampaň má TVÁŘ.

Mínusy:

🍁 DĚLÁME, CO JE TŘEBA.

Vágní, líbivá, prázdná formulace. Tohle může říct každý, kdykoli, kdekoli, v jakémkoli kontextu. Tady se neříká vlastně nic

Navíc názor na to, co je skutečně „třeba“, se u různých lidí dost liší.

Mě by třeba zajímalo, co přesně dělají? Určitě by šlo rotovat víc verzí těchto BB a dalších formátů, a jet KONKRÉTNÍ messaging (následují neumělé příklady):

– XXX km dálnic dokončíme v roce 2026

– Zavádíme AI do průmyslu i do škol

– Slučujeme X úřadů pro méně papírování

– S novým Zákoníkem práce můžete v Česku podnikat

– Digitalizujeme úřední úkony
(občanka, řidičák, volby, stavební povolení…)

– Stavíme 3 jaderné bloky pro levnější elektřinu

DISCLAIMER: Nic z těch příkladů, snad kromě dálnic, se – pokud vím – momentálně nezhmotňuje. Ale bylo by to hezké.

🍁restartceska. cz

Spoléhat, že si to přes odkaz „lidé (rádi) dohledají“, mi přijde jako přehnaný optimismus, když nic na fotce ani v textu nevykřeše jiskřičku jakékoli emoce. Není důvod si to zapamatovat a případně se k tomu později vrátit.

Výsledek: Sdělení bezbolestně prošumí hlavou.

Ztracená příležitost. Vyhozené peníze.

Nevím, jak vy, ale já jsem si restart vládní komunikace představoval jinak.

Fajn dny!

Máte zájem o spolupráci?

Podívejte se na přehled mých služeb
a vyberte si tu pravou.

Kontaktujte mě

Vojtěch Untermüller
Pod lipami 2563/29
Praha 3 130 00

IČO: 71620915
DIČ: CZ7806250144
GDPR