Tak jsme si všichni zaplatili další vládní kampaň.
Co mě k ní napadá z pohledu copy:
Plusy:
🍁 RESTART ČESKA je dobrý název. Krátký, rytmický, zapamatovatelný.
🍁 Kampaň má TVÁŘ.
Mínusy:
🍁 DĚLÁME, CO JE TŘEBA.
Vágní, líbivá, prázdná formulace. Tohle může říct každý, kdykoli, kdekoli, v jakémkoli kontextu. Tady se neříká vlastně nic
Navíc názor na to, co je skutečně „třeba“, se u různých lidí dost liší.
Mě by třeba zajímalo, co přesně dělají? Určitě by šlo rotovat víc verzí těchto BB a dalších formátů, a jet KONKRÉTNÍ messaging (následují neumělé příklady):
– XXX km dálnic dokončíme v roce 2026
– Zavádíme AI do průmyslu i do škol
– Slučujeme X úřadů pro méně papírování
– S novým Zákoníkem práce můžete v Česku podnikat
– Digitalizujeme úřední úkony
(občanka, řidičák, volby, stavební povolení…)
– Stavíme 3 jaderné bloky pro levnější elektřinu
DISCLAIMER: Nic z těch příkladů, snad kromě dálnic, se – pokud vím – momentálně nezhmotňuje. Ale bylo by to hezké.
🍁restartceska. cz
Spoléhat, že si to přes odkaz „lidé (rádi) dohledají“, mi přijde jako přehnaný optimismus, když nic na fotce ani v textu nevykřeše jiskřičku jakékoli emoce. Není důvod si to zapamatovat a případně se k tomu později vrátit.
Výsledek: Sdělení bezbolestně prošumí hlavou.
Ztracená příležitost. Vyhozené peníze.
—
Nevím, jak vy, ale já jsem si restart vládní komunikace představoval jinak.
Fajn dny!